Livsförändring på 12 veckor

Uncategorized
Wishlist Share
Share Course
Page Link
Share On Social Media

About Course

Vad är motivation? Motivation handlar om rörelse, förändring, om att utvecklas. Det handlar egentligen om att du vill förändras, förbättras, och gå från ett läge till ett annat läge. När avstån-det mellan ditt nuvarande läge och ditt önskeläge blir för stort, gör för ont, skapar för stor fru-stration, konflikt, så tänds motivationen till att göra något åt det för att nå ditt önskeläge. Nu är det dags att handla och träna handlingsmuskeln. Du behöver motivation helt enkelt för att till-fredsställa dina behov, det kan vara att du vill studera för att få en utbildning för att kunna ge dig flera möjligheter. Det kan vara att gå upp eller ner i vikt, äta sundare. Det kan vara att ta tag i din trädgård. Ringa ett jobbigt samtal. Ta trapporna istället för hissen. Gå ut och slå en golfsving fast det regnar. Gå till gymmet fast det är ett spännande TV-program. Ta kontakt med gamla vänner. Det här är behov som handlar om att känna mening, få utvecklas, ha relationer, som är väldigt viktiga för att vi skall må och fungera bättre. När du ser vinsten, nyttan, meningen i dina handlingar, har förväntningar och förmågan, så skapas, tänds motivation och du handlar.

 

 

Show More

What Will You Learn?

  • Förändring och förbättring i ditt liv.

Course Curriculum

Vecka 1

  • 1 Vad handlar denna resa om egentligen?
    00:00
  • Test

Vecka 2

  • 2. Att förbereda sig i startblocket för en effektiv start och målgång

Vecka 3

  • 3. Varför din hjärna älskar belöningar

Vecka 4

  • 4. Hur du sätter smarta mål och håller dig på spåret

Vecka 5

  • 5. Hur du fyller på din motivations-nivå ännu mer

Vecka 6

  • 6. Är coachning en fluga eller något som verkligen fungerar?

Vecka 7

  • 7. Hur du coachar dig själv för mera energi och ork

Vecka 8

  • 8. Inbillar eller inbildar du dig?

Vecka 9

  • 9. KBT, hjärnan och dina tankar

Vecka 10

  • 10. Mindfulness eller mindlesness, det är frågan?

Vecka 11

  • 11. Hur du överträffar dig själv

Vecka 12

  • 12. MRF – målgång, reflektion och firande